La Festa della Mortandela de Caldonazzo
Organizzata dal Gruppo Folk di Caldonazzo
Per far la Mortandela de Caldonazo se tòl sempre e solo ruganto, quel che serve de fileto o carè, lardo e fegato de steso peso.
Se masna prima l fegato da solo, po sel masna naltra volta n sema al fileto e al lardo, se ghe smisia nsieme le so droghete e laio preparà taia su fin fin e cossìta lè pronto l nosso bel mpasto per le mortandele.
Se slarga su la taola l redesèl, che lè la redelota che ten nsema linteriora del ruganto, che l ne servirà per meterghe dentro le nosse mortandele.
Se fa cossita: se taia limpasto a balotole de grandezza den pugno, zirca, 80 100 grami de peso e dopo se ne tòl pianpianel una ala volta e se le nfasa con n tòco de redesel .
Se le pòza su n ase, e se le svoltola n te la farina zalda, perché se no le se tacheria.
Se le consuma n compagnia entro le trè quatro stimane.
Se le cose sula fornasela n te na padelota cò n po de conzàr e salvia. Dopo natimo le è bele e cote pronte per farse na sbafada.
Na volta tute le boteghe de alimentari le gaveva le droghe giuste per far su le mortandele e i te diseva n fin anca quante ten bastava conforma l peso de carne che te gavevi.
Le droghe lèra pever, canela profumada, anise stelà e profumà , ciodi de garofol , nose moscada, aio e sal.
Al di de n còi , la riceta lè stada binada nsèma da alquanti becari che i vende la mortandela secondo quel che i dis, dele so ricete antiche.